Ole hiljaa, älä sano mitään, älä tuo mielipidettä esille, älä kerro, että sattuu, älä halua mitään, älä yritä mitään. Ole hiljaa, ole hiljaa, kuole jo pois. Kuole jo oikeasti pois. Mä haluan pois, mä haluan pois, kiltti, mä haluan pois.

Olen aloittanut virallisesti taas koulut ja ensimmäinen viikko tai viikot ovat jo takana. En muista tarkkaan, ei kiinnosta pitää kirjaa. Minua väsyttää, päivät ovat pirun pitkiä, paleltaa jatkuvasti. Mä en jaksa. Olen nyt jo pihalla siitä mitä kaikkea pitäisi tehdä ja missä aikataulussa. Ei jaksa keskittyä. Ei jaksa kahlata asioita läpi, ei jaksa opiskella itsenäisesti, ei jaksa tehdä kasviota, ei jaksa ulkoiluttaa koiraa, ei jaksa siivota hiekkalaatikkoa. Tänään on hengästyttänyt pelkästään jo istuminen. Raudan puutetta, anemiaa, kilpirauhasen vaajatoiminta, verenkiertohäiriötä. En tiedä, väsyttää.

Tänään piti etsiä asiantuntija artikkeli huomiselle analyysia varten. Enkä edes tiedä mistä asiantuntija artikkelin ja uutisen erottaa toisistaan. Missä menee raja. Huomenna pitäisi olla kuskina ja auto hajosi. Pitää ajaa mondeota, olisin halunnut mennä omalla, mutta ei... vaikka saatiin se auto korjattua, vaihtamalla sytytystulpat. Kulkee kuin unelma, bensan kulutus on normaali ja kiihdyttäminen onnistuu ilman nykimistä, mutta moottorin varoitusvalo jäi päälle. Pitkää matkaa ei kuulemma saa lähteä ajamaan, varmuuden vuoksi.

Kävin viikonloppuna juhlistamassa ystävän syntäreitä ja mukavaa oli. Sai vähän vaihtelua tähän vääntämiseen ja ostin pari kauriin kalloa, ihan vain, koska pystyin ja halusin. Saa nähdä tulevatko postissa niinkuin sovittiin. Lisäksi sain viimeiseltä työviikoltani palkan, jota on odoteltu jo melko pitkään. Minimipalkka tuli, mutta en jaksa siitä ruveta vääntämään. Tulipahan edes jotakin. Vieläkö saisi palkkalaskelman kelalle toimitettavaksi... Olenko koskaan maininnut, että vihaan elämääni...

Pitäisi mennä nukkumaan, huomenna on viiden herätys. Voi tätä riemua...

Akarn

DSC00083.jpg