Hengitän, mutta en saa ilmaa. Vedän ilmaa sisään niin, että tunnen venytyksen keuhkoissa, kylkiluut laajenevat. En saa henkeä tarpeeksi. Päästän ahdistuneena ilmat pihalle. Olen koko päivän puhallellut, päästellyt puuskauksia ulos ja yrittänyt kähistä ilmateitä auki. En vain saa tarpeeksi ilmaa. En vain jaksa hengittää. En pysty.

Puhelin pärisee jatkuvalla syötöllä. Koulua ja kavereita, velvollisuuksia, kelaa, mutta ei sitä mitä oikeasti odotan. Odotan, vaikka viestittelimmekin eilen reippaasti yli puolenyön. Rakastuneena voisi olla kivaakin, jos en jatkuvasti miettisi keinoa lopettaa tätä kaikkea, luovuttaa ja polttaa kaiken pois. Jos en, viipeltävien perhosten lomassa, muistaisi kuinka arvoton olen. Taisin joskus väittää, että hän tietää minusta enemmän kuin kukaan muu, mutta ei hänkää tiedä kaikkea ja eikä hänen tarvitsekkaan. Tämä kuorma on minun ja vain minun.

Eilen taistelin psykoosin rajoilla, todellisuuden ja epätodellisuuden välillä. Nämä rajat alkavat hämärtyä. Leijun ilmassa, napsahdan hetkeksi takaisin, pystyn katselemaan itseäni ulkopuolelta. Seuraan sivusta tätä suorittamista, raksin kalenterista päiviä pois. Hymähdän sille, että viime kuukauden kuva kalenterissa oli kuva junaradasta, tämän kuukauden on koski voimakkaine tappavine pyörteineen. Kalenteri on kirjavana deadlineista, en ole huolissani niistä. Olen vain surullinen, koska tiedän, että olen jo menettänyt tämän pelin, vaikka nuo deadlinit saisinkin tehtyä, viimevuoden on vieläkin tekemättä. Olen väsynyt ja nauran tyhjälle ilmalle. Kylmyys sen kuin jatkuu, se on syvällä luuytimissä, eikä edes rakkaani kyljen lämpö sitä voita.

Kapu on ollut jostakin syystä hieman nuhjuisen oloinen, sen silmät ovat kirkkaat, terävät, korvat puhtaat, se viipeltää täysin normaalisti, sen turkki kiiltää kuten satiineilla kuuluukiin, mutta jostakin syystä sen karva on jotenkin epätavallisen pörheän oloinen. Annoin sille vähän kissan ruokaa ja toivon, että se turkin pörheys korjaantuisi sillä.

Akarn

"I try to call but I don't know what to tell you
I leave a kiss on your answering machine
Oh, help me please, is there someone who can make me
Wake up from this dream?"

Spending my time - Roxette (https://www.youtube.com/watch?v=fWBk22geGyM)